Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 1 Votes - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kaip skaityti kortų efektus?
2015-07-30, 22:46
Post: #1
Read Kaip skaityti kortų efektus?
KAIP SKAITYTI KORTŲ EFEKTUS?
MOKOMASIS STRAIPSNIS

[Image: Reading.png]

Yu-Gi-Oh! žaidimo taisyklės nėra sudėtingos, tačiau dažnai kyla problemų su konkrečių kortų efektais, kurie, veikdami kartu, sukuria sudėtingas situacijas, dėl ko dažnai kyla neaiškumų ir nesutarimų. Tokiu atveju būtinas teisėjų įsikyšimas arba patiems atsakymo tenka ieškoti interneto platybėse. Po tokių ginčų kartais atrodo, kad šiame žaidime negalioja jokie logikos dėsniai. Kad ši problema egzistuoja įrodo ir tai, kad Konamis anksčiau kartu su nauju kortų rinkiniu išleisdavo konkrečių kortų efektų paaiškinimus, o Yu-Gi-Oh! bendruomenių forumuose nesiliaudavo aršios kortų efektų diskusijos.

Kodėl kyla ši problema? Atsakymas glūdi kalboje ir kortos anatomijoje. Kadangi kortos tekstui skirtas laukas yra labai mažas, efektas turi būti užrašytas itin glaustai arba labai mažu šriftu, kurį sunku skaityti. Dėl šios priežasties nukenčia efekto aiškumas, nes praleidžiamos efekto detalės, trumpinama kalba, supaprastinamos formuluotės. Tačiau po 10 m. žaidimo evoliucijos paaiškėjo, kad kortų efektai yra gremėzdiški, pertekliniai ir klaidinantys.

[Image: Efektu%20palyginimas.png]

Todėl nuo 2011 m. liepos mėnesio (nuo startinės kaladės Dawn of the Xyz išleidimo) Konamis ėmėsi veiksmų, kurie iš esmės turėjo pakeisti susidariusią situaciją. Buvo žadama, kad efektas bus tikslus, lengvai skaitomas ir trumpas. Kas buvo padaryta? 1) Buvo padidintas efekto laukas (lauko ilgis ir plotis padidėjo po 1 mm.); 2) Padidintas efekto šriftas ir paryškintas fonas, kad efektas būtų lengviau perskaitomas 3) Įvesta nauja terminologija, pakeistos tam tikros efektų formuluotės ir įvesti skyrybos ženklai, kurie turėjo sudėti loginius kirčius. O dabar apie viską išsamiau.

NAUJA TERMINOLOGIJA

Buvo sugalvoti nauji terminai ir trumpesnės efektų formuluotės, kurios taupė vietą ir mažino smegenų apsukas. Pvz. „Remove from play“ formuluotė buvo pakeista į vieną žodį „Banish“ (lt. pašalinti iš žaidimo). Pirmoji formuluotė dažnai buvo painiojama su „Is removed from the field“ todėl ji buvo sutrumpinta iki „Leaves the field“ (lt. palieka lauką t.y. korta grįžta į ranką, nukeliauja į kapinyną arba yra pašalinama iš žaidimo).

Geras pavyzdys yra Plaguespreader Zombie efektas. SENAS EFEKTAS: „If you do, remove this card from play when it is removed from the field.“ Perskaičius tokį efektą, būtina skaityti dar kartą, nes du kartus minimas žodis remove ir pasidaro neaišku kiek kartų, kas ir kur turi būti pašalintas. NAUJAS EFEKTAS: If you do, banish this card when it leaves the field. (lt. pašalinamas iš žaidimo, kai palieka lauką). Žymiai aiškiau!

[Image: Plaguespreader%20Zombie%20small.png]

Ar atsimenate šį gremėzdišką efektą? „During battle between this attacking card and a Defense Position monster whose DEF is lower than the ATK of this card, inflict the difference as Battle Damage to your opponent.“ Visas šis žodžių kratinys pakeistas į „If this card attacks a Defense Position monster, inflict piercing Battle Damage to your opponent.“. Atsirado naujas terminas „piercing Battle Damage“ (lt. Jei ši korta puola užverstą monstrą, priešininkas patiria žalą, lygią puolančiojo monstro ATK ir besiginančio monstro DEF taškų skirtumui). Lietuviškai tai skamba taip pat gremėzdiškai, tačiau žinant, ką reiškia terminas Piercing, problemų neturėtų kilti.

Taip pat buvo padaryti kiti nežymūs formuluočių pakeitimai. „Selected as an attack target“ (lt. pasirinkti puolimo taikinį) pakeitė į kiek aiškesnę frazę „targeted for an attack“. Konamis taip pat nutarė pakeisti visų Hero archetipo (Elemental, Destiny, Evil ir Masked) monstrų pavadinimus. Nuo šiol montrų pavadinime (burtų ir spąstų nesikeis) ir efektuose žodis Hero bus rašomas didžiosiomis raidėmis HERO.

[Image: HERO.png]

* atkreipkite dėmesį, kad padidėjo ne tik teksto laukas, bet ir kortos paveiksliukas.

SKYRYBOS ŽENKLAI

Visi šie pakeitimai atrodo naudingi ir lengvai suprantami, tačiau pati sudėtingiausia efektų dalis yra loginiai skyrybos ženklai. Mokant juos skaityti, žinosime kaip veiks mūsų korta įvairiausiose situacijose. Pavyzdžiui:
1) Jei lauke aktyvuojamos kelios kortos, ar mano kortos efektas suveiks tuoj pat, ar reikės palaukti, kol suveiks kitų kortų efektai? Ką ir kada man reikia daryti?
2) Ar mano kortos efekto aktyvacijai reikia atlikti tam tikrus veiksmus pvz. pasirinkti taikinius (eng. Target), sumokėti gyvybės taškus, išmesti kortą ir pan. (eng. Cost). Kiek yra efekto taikinių, ir kas atsitinka, jei vienas iš jų pradingsta?
3) Kas atsitinka, kai kažkas pasikeičia kovos lauke tuo momentu, kai aktyvuoju kortos efektą, o vėliau ji nukeliauja į kapinyną?

Nuo šiol naujai išleidžiamose kortose efektus loginėmis dalimis atskirs du skyrybos ženklai. Tai dvitaškis ( : ) ir kabliataškis ( ; ). Visus kortų efektus galima suskirstyti į tris dalis: 1) Efekto dalis, kurioje aprašomos kortos aktyvavimo aplinkybės arba būtinosios sąlygos jos aktyvacijai t.y. kas turi nutikti kovos lauke arba kada ir kaip dažnai aš galiu aktyvuoti savo kortos efektą; 2) Efekto dalis, kurioje pateikiama informacija apie kortos efekto aktyvavimą t.y. ką man reikia padaryti, kad suveiktų korta (pvz. pasirinkti taikinius ar susimokėti aktyvacijos kainą); 3) Paskutinė kortos efekto dalis aprašo, kas vyksta, kai pradeda veikti kortos efektas?

Taigi, kortų efektų dalis galime išrikiuoti tokia tvarka: (aktyvavimo) APLINKYBĖ | (efekto) AKTYVACIJA | (kortos) VEIKIMAS. Šie skyrybos ženklai turės savo vietą ir atskirs skirtingas efekto dalis. Dvitaškis ( : ) VISADA bus rašomas po kortos aktyvavimo APLINKYBĖS, o kabliataškis ( ; ) atskirs efekto AKTYVACIJĄ nuo kortos VEIKIMO. Gaunama paprasta formulė APLINKYBĖ : AKTYVACIJA ; VEIKIMAS

[Image: Formule.png]

Panagrinėkime konkretų pavyzdį. „Sangan“ efektas „When this card is sent from the field to the Graveyard: Add 1 monster with 1500 or less ATK from your Deck to your hand“. Prisiminkime, kad po APLINKYBĖS visada rašomas dvitaškis. Dvitaškis mums parodo, kad ši efekto dalis aprašo kortos efekto aktyvavimo APLINKYBĘ t.y. kai ši korta nuo lauko bus nusiųsta į kapinyną (sunaikinta kovos metu ar kortos efektu) tik tada suveiks mūsų efektas. Kadangi kabliataškio čia nėra, mums nereikia sukti galvos dėl efekto AKTYVACIJOS, o tai reiškia, kad mūsų korta iškart SUVEIKS ir susiklosčius palankioms APLINKYBĖMS iš kaladės į ranką galėsime įsidėti 1500 arba žemesnės atakos monstrą.

Kitas pavyzdys, kuriame naudojami jau abu skyrybos ženklai.
When this card is destroyed by battle and sent to the Graveyard: You can target 2 Level 2 monsters in your Graveyard; Special Summon them, but their effects are negated”.
1) APLINKYBĖ > „When this card is destroyed by battle and sent to the Graveyard:“ Kortos efektu galėsime džiaugtis tik tada, kai ji bus kovos metu sunaikinta ir nusiųsta į kapinyną. Jei ją sunaikins ne kovos metu, o kortos efektu arba jei po kovos mūsų monstras iškeliaus iš žaidimo, efekto negalėsime aktyvuoti, nes nebus išpildyta APLINKYBĖ.
2) AKTYVACIJA > „You can target 2 Level 2 monsters in your Graveyard;” Prisiminkime, kad kabliataškiu atskiriama efekto AKTYVACIJA nuo kortos VEIKIMO. Taigi, kai susiklosto palankios aplinkybės, mes galime AKTYVUOTI efektą, tačiau tam mes turime pasirinkti du antro lygio monstrus iš savo kapinyno. Tai kol kas yra mūsų darbas, o ne kortos efektas.
3) VEIKIMAS > „Special Summon them, but their effects are negated”. Kai susiklostė palankios aplinkybės kortos efekto aktyvacijai ir mes įvykdėme efekto aktyvavimo reikalavimus, pagaliau SUVEIKIA kortos efektas ir galime specialiai į kovos lauką iškviesti mūsų pasirinktus du antro lygio monstrus. Būtent į šį veiksmą mūsų priešininkas gali atsakyti ir aktyvuoti savo kortą, tokiu būdų sukurdamas efektų grandinę ir laikinai sustabdydamas mūsų veiksmus (šiuo atveju monstrų kvietimą)

Paanalizuokime, kada suveiks mūsų kortos efektas, jei priešininkas aktyvavo savo kortą? Kaip jos sąveikaus kovos lauke?
A) Pavyzdžiui, mes kviečiame „Trident Warrior“ monstrą, kurio efektas yra „When this card is Normal Summoned: You can Special Summon 1 Level 3 monster from your hand.“ (formulė APLINKYBĖ : VEIKIMAS t.y. kai normaliai iškviečiame šį monstrą, tik tada specialiai kviečiame kitą monstrą).
B) Priešininkas nutaria atsikratyti mūsų jau lauke esančio „Crusader of Endymion“ monstro ir aktyvuoja „Raigeki Break“ spąstų kortą, kurios efektas „Discard 1 card to target 1 card on the field; destroy it.“ (formulė AKTYVACIJA ; VEIKIMAS t.y. norėdamas aktyvuoti kortos naikinantį efektą, priešininkas turės išmesti vieną kortą iš savo rankos).
C) Kadangi mes esame ne iš kelmo spirti, o mūsų monstras yra Gemini tipo, aktyvuojame „Gemini Spark“ burtų kortą, kurios efektas „Tribute 1 face-up Level 4 Gemini monster you control to target 1 card on the field; destroy it and draw 1 card.“ (formulė AKTYVACIJA ; VEIKIMAS t.y. norėdami aktyvuoti kortos efektą mums reikės paaukoti savo vieną 4 lygio Gemini monstrą, kad sunaikintume vieną priešininko kortą ir už tai trauktume kortą)..

[Image: Chain.png]

Turime trijų kortų grandinę: 1. Trident Warrior > 2. Raigeki Break > 3. Gemini Spark. Kas šiuo momentu įvyko? Mes iškvietėme monstrą (daugiau nieko nedarom) > priešininkas iš rankos išmetė kortą ir pasirinko mūsų monstrą kaip kortos efekto taikinį (daugiau nieko nedaro) > Mes paaukojame savo Gemini monstrą (daugiau nieko nedarome). Šioje stadijoje visi turėjo įvykdyti efektų AKTYVACIJOS sąlygas (Trident Warrior AKTYVACIJOS sąlygos neturėjo, todėl nieko ir nedarėme)

[Image: Chain%20link.png]

O kas dabar? Pirmiausia reikia atsiminti, kad efektai grandinėje pradeda VEIKTI nuo GALO. 1. Gemini Spark > 2. Raigeki Break > 1. Trident Warrior. Mes sunaikiname priešininko kortą ir traukiame kortą iš kaladės > Priešininkas dabar turėtų sunaikinti mūsų monstrą, tačiau jo jau nėra lauke, todėl jam daugiau nėra ką daryti > Mes specialiai kviečiame vieną trečio lygio monstrą iš rankos. Taigi, efektų grandinėse pirmiausia atliekamos AKTYVACIJOS sąlygos, o vėliau nuo grandinės galo SUVEIKIA visų kortų efektai.

SVARBU: Jei monstro kortos efekte yra dvitaškis ir / arba kabliataškis, VISADA galime sukurti efektų grandines. Pavyzdžiui, „Cyber Dragon“ efekte „If your opponent controls a monster and you control no monsters, you can Special Summon this card (from your hand)“ nėra nei dvitaškio, nei kabliataškio, o tai reiškia, kad aktyvuodami pvz. Bottomless Trap Hole nesukursime efektų grandinės.

Efektų grandines VISADA galima kurti iš spąstų ir burtų kortų, net jei ir kortų efektai neturi minėtų skyrybos ženklų. Taip yra, todėl, kad pats monstro kvietimas nepradeda grandinės, o burtų ar spąstų aktyvacija – pradeda.

Jei kortos neturi skyrybos ženklų, tai reiškia, kad AKTYACIJA ir kortos efekto SUVEIKIMAS įvyksta vienu metu pvz. „Creature Swap“ efektas „Each player chooses 1 monster they control and switches control of those monsters with each other“. Jei priešininkas, kaip atsaką į mūsų „Creature Swap“ kortą, aktyvuos savo kortą, pirma jis turės įvykdyti savo kortos AKTYVACIJOS sąlygą (jei tokia yra) ir tik tada suveiks jo kortos efektas, o tada jau mes rinksimės taikinius monstrų apsikeitimui. O kas būtų, jei mes papildytumėme efektą kabliataškiu? Pvz. „Each player chooses 1 monster they control; and switches control of those monsters with each other“. Tokiu atveju monstro pasirinkimas tampa būtinąją AKTYVACIJOS sąlyga, todėl efektų grandinėje mes pirmiausia turėtume pasirinkti monstrus apsikeitimui, o tada jau priešininkas galėtų bandyti atsikratyti vienu iš taikinių. Šie, iš pirmo žvilgsnio, maži skirtumai, sudėtingesnėse efektų grandinėse gali nulemti žaidimo baigtį.

Ar pasidarė nors kiek aiškiau, kaip reikia skaityti kortų efektus?

[Image: mzidinys.png]
Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply
Post Reply 


Forum Jump:


User(s) browsing this thread:
1 Guest(s)

Return to TopReturn to Content